Wednesday, December 7, 2011

Ollliday ---> Holiday



Pejam celik pejam celik dah nak habis ngupenya tahun 2011.Dah masuk Disember dah.Haishh,tahun depan kite akan menghadapi War ---> PMR.Gerunnnya.Musim cuti sekolah memang ramai yang bertarik-tarik tangan dengan parents untuk ajak pergi bercuti.Same goes to me.Nak sangat bercuti,abah bawak pergi Melaka.Aku rasa Melaka dah macam rumah kedua tapi kenapa pergi situ jugak ? Huhuhu.Nak taknak,redha jelah kan.Bukan aku yang bawak kereta pun. T.T Pack baju macam pergi sebulan padahal humm tiga hari je.Silap silap,dua hari je kot.

Alamatnya tido dekat Straits Meridian Hotel.Konon merajuk taknak tido hotel tu tapi bila nampak kolam renang terus hilang merajuknya.Betapa mengadanya aku,mengalahkan budak umur 2 tahun.Waktu malam dinner dekat sebuah restoran yang amat lembab.Dahlah dari tengahari lapo,tunggu punye tunggu lamanya,.Rasa nak hempuk je dengan kerusi.Bila nak blaahhh dari situ,orang tu cakap nanti nanti.Semua pelanggan dah buat muka protes. (-,-) Begitulah muka protes agaknya.Akhirnya 45 minit tunggu.Rasa nak bakar je kedai tu.Tak kire-tak kire :D

Malam shopping dekat Jusco je.Ambuihhh,banyak jugaklah barang yang aku beli.Duit sendiri okeh,duit sendiri ! Mak taknak sponsor satu pun.Sedihnya,tapi berbaloi baju-baju yang dibeli :) Bukan kemain shopping semua.Kalau boleh semua nak dibeli.Ya Allah,nafsu nafsu.Dah pukul 11 malam,baru keluar Jusco.Konon nak Jonker Walk tapi semua dah penat.Abah pun taksanggup nak tempuh jalan yang sesak.Aku pun mata dah separuh kabur.Haha,ngantuk gila kot -----> O.O

Waktu nak naik tangga hotel,dengan megahnya Blackberry kesayangan aku jatuh tergolek tergolek dan tergolek.Dah tak mampu menjerit hanya mampu melihat.Rasa nak melalak tengok Baby jatuh :( Mengada sangat nak pegang sekali tergelincir sikit,terus jatuh benda alah tu.Huhuhhuh......Nasib baik still okeh kalau tak habislah nasib kena marah.Dan sekali lagi muka terus berubah jadi begini ---> o.O

Esoknya shopping,shopping dan shopping.Akak dengan mak sibuk dengan beg tangan.Abah sibuk dengan jam.Yasmin sibuk dengan jam baru dia jugak.Aku pulak sibuk dengan baju.Last sekali,singgah Kamdar.Beli baju raya katanya.What ? Raya lambat lagi kot.Tapi mak offer satu baju and I was like 'nak buat ape?'. :D
Singgah makan dekat dengan Masjid Al-Azim lepastu balik.Bukan main semua berdengkur tidur.Lepastu kepala semua sangkut dengan bahu aku.Sabo jelahhh.....



Muka bangun tidur,muka bangun tidur ! Shawl hitam aku pun dah ranap -,-

Lama tak menaip entry panjang berjela macamni.Rinduuuu..Sebenarnya tabiat malas.Okeh,shhhhhh.Nak pergi layan movie dengan Kak Long lagi.Boring la layan movie dengan dia jeh.Boyfriend ? Haha,boikot.




No comments:

Post a Comment